خرید عمده چسب اسلایم و خرید عمده چسب 123 و خرید عمده چای شهرزاد و خرید عمده چای و خرید عمده چای گلین و خرید عمده چیپس و خرید عمده چوب بالسا و خرید عمده چیپس چی توز و خرید عمده چوب پالو سانتو و خرید عمده چی پف و خرید عمده پوشک بچه و خرید عمده پلاستیک از کارخانه و خرید عمده پوشک مولفیکس و خرید عمده پارچه و خرید عمده پوشک مولفیکس سایز ۴ و خرید عمده پوشاک و خرید عمده پوشک بچه از کارخانه و خرید عمده پیچ و مهره و خرید عمده پوشاک زنانه و خرید عمده پاکت پستی حبابدار و خرید عمده جوراب و خرید عمده جوراب ارزان و خرید عمده جوراب مردانه و خرید عمده جوراب فانتزی و خرید عمده جوایز دانش آموزی و خرید عمده جاکلیدی سیلیکونی و خرید عمده جعبه کادویی و خرید عمده جوراب ترک و خرید عمده جانبی موبایل و خرید عمده جعبه مقوایی و خرید عمده خشکبار و خرید عمده خرما و خرید عمده خودکار و خرید عمده خوشبو کننده ایفل و خرید عمده خودکار کیان و خرید عمده خواروبار و خرید عمده خرازی و خرید عمده خودکار فانتزی و خرید عمده خیار و خرید عمده خیار گلخانه ای در تهران و خرید عمده هندزفری و خرید عمده هفت سین و خرید عمده هارد اکسترنال و خرید عمده هودی و خرید عمده هایپ خارجی و خرید عمده هل اکبر بنفش و خرید عمده هودی دخترانه و خرید عمده هدفون و خرید عمده هارد و خرید عمده هندزفری بلوتوث و خرید عمده وسایل فنگ شویی و خرید عمده ویتامین سی سوما و خرید عمده وسایل فانتزی و خرید عمده وسایل هفت سین و خرید عمده وسایل شمع سازی و خرید عمده وکس مرواریدی و خرید عمده وسایل ولنتاین و خرید عمده والف لاستیک و خرید عمده ویپ و خرید عمده وسایل چهارشنبه سوری و خرید عمده دستمال کاغذی و خرید عمده دستمال حوله ای و خرید عمده دمپایی و خرید عمده دسته بازی کامپیوتر و خرید عمده دیجی کالا و خرید عمده داینامین و خرید عمده دفتر و خرید عمده دمپایی عربی المطراش و خرید عمده دوچرخه و خرید عمده دارو و خرید عمده ذرت مکزیکی و خرید عمده ذرت و خرید عمده زعفران و خرید عمده زیورآلات و خرید عمده زعفران قائنات و خرید عمده زغال و خرید عمده زر ماکارون و خرید عمده زعفران سحرخیز و خرید عمده زیرپوش مردانه و خرید عمده زیتون و خرید عمده روغن موتور و خرید عمده رنگ مو مارال و خرید عمده روغن و خرید عمده رنگ مو و خرید عمده روغن غنچه و خرید عمده روسری از کارخانه و خرید عمده روغن نباتی از کارخانه و خرید عمده رنگ مو استار لیدی و خرید عمده رب گوجه فرنگی و خرید عمده رزین اپوکسی و خرید عمده زعفران و خرید عمده زیورآلات و خرید عمده زعفران قائنات و خرید عمده زغال و خرید عمده زر ماکارون و خرید عمده زعفران سحرخیز و خرید عمده زیرپوش مردانه و خرید عمده زیتون و خرید عمده زرشک و خرید عمده زعفران بهرامن و خرید عمده طلا و خرید عمده طلا و جواهر و خرید عمده طناب پلاستیکی و خرید عمده طلق و شیرازه و خرید عمده طلق روسری و خرید عمده طلا از ترکیه و خرید عمده طناب کنفی و خرید عمده طوطی و خرید عمده طلق و خرید عمده طلق ضخیم و خرید عمده ظروف یکبار مصرف و خرید عمده ظروف پلاستیکی و خرید عمده ظرف پلاستیکی درب دار و خرید عمده ظروف سرامیکی و خرید عمده ظروف آشپزخانه و خرید عمده ظروف چوبی و خرید عمده ظروف چینی و خرید عمده ظروف سفالی و خرید عمده ظروف مسی و خرید عمده ظروف شیشه ای و خرید عمده گوشی و خرید عمده گوشی از دبی و خرید عمده گیاهان دارویی و خرید عمده گلس و خرید عمده گل رز و خرید عمده گل و خرید عمده گل مصنوعی و خرید عمده گارد موبایل و خرید عمده گوشی نوکیا ساده و خرید عمده گلدان فانتزی و خرید عمده کفش و خرید عمده کتاب و خرید عمده کاغذ a4 و خرید عمده کفش مردانه و خرید عمده کتونی ارزان و خرید عمده کتاب کودک و خرید عمده کود اوره و خرید عمده کاکتوس سخنگو و خرید عمده کاغذ و خرید عمده کاور گوشی و خرید عمده محصولات پوستی کره ای و خرید عمده موبایل و خرید عمده ماگ و خرید عمده ماهی قرمز و خرید عمده مواد غذایی از کارخانه و خرید عمده محصولات رضوی و خرید عمده ماسک ورقه ای و خرید عمده محصولات طبیعت و خرید عمده محصولات اکتیو و خرید عمده محصولات شیرین عسل و خرید عمده نوار بهداشتی مای لیدی و خرید عمده نوار بهداشتی تافته و خرید عمده نوار بهداشتی ارزان و خرید عمده نوشابه زمزم و خرید عمده نوار بهداشتی پرمیس و خرید عمده نوار بهداشتی تافته یلدا و خرید عمده نوار بهداشتی پنبه ریز و خرید عمده نوشابه کوکاکولا و خرید عمده نوار بهداشتی مای لیدی دیجی کالا و خرید عمده نوشابه و خرید عمده تیشرت زنانه و خرید عمده ترقه و خرید عمده تن ماهی و خرید عمده تیشرت و خرید عمده تخمه آفتابگردان و خرید عمده تنگ ماهی و خرید عمده تیشرت مردانه و خرید عمده ترقه چهارشنبه سوری و خرید عمده تجهیزات پزشکی و خرید عمده تم تولد و خرید عمده از کارخانه و خرید عمده اکسسوری و خرید عمده از قشم و خرید عمده از دیجی کالا و خرید عمده از ترکیه و خرید عمده از چین و خرید عمده از دبی و خرید عمده اسباب بازی از چین و خرید عمده ادکلن از دبی و خرید عمده ادکلن و خرید عمده لوازم جانبی موبایل و خرید عمده لباس و خرید عمده لوازم آرایشی ارزان و خرید عمده لوازم آرایشی و خرید عمده لباس از قشم و خرید عمده لوازم آرایشی فانتزی و خرید عمده لباس از ترکیه و خرید عمده لامپ بروکس و خرید عمده لوازم تحریر فانتزی چینی و خرید عمده لباس از دبی و خرید عمده عروسک و خرید عمده عطر لوزی و خرید عمده عود و خرید عمده عسل و خرید عمده عروسک ولنتاین و خرید عمده عرقیات و خرید عمده عینک و خرید عمده عینک از چین و خرید عمده عروسک روسی و خرید عمده عطاری و خرید عمده غذای گربه و خرید عمده غذای حیوانات و خرید عمده غنچه گل محمدی و خرید عمده غذای رفلکس و خرید عمده غذای خشک گربه و خرید عمده بدلیجات و خرید عمده برنج هندی و خرید عمده بادکنک و خرید عمده برنج و خرید عمده به انگلیسی و خرید عمده برنج طبیعت و خرید عمده برنج پاکستانی و خرید عمده برنج نفیس و خرید عمده بانکه آریسام و خرید عمده باتری سمعک و خرید عمده غلات و خرید عمده غذای ماهی و خرید عمده غذای مرغ و خرید عمده غاز و خرید عمده غذایی و خرید عمده فلش و خرید عمده فال حافظ و خرید عمده فندک و خرید عمده فندک فانتزی و خرید عمده فوم اکلیلی و خرید عمده فیلتر هوای خودرو و خرید عمده فرنچ پرس و خرید عمده فیجت و خرید عمده فرش و خرید عمده فلش وریتی و خرید عمده قاب گوشی و خرید عمده قهوه و خرید عمده قرص متادون و خرید عمده قطعات کامپیوتر و خرید عمده قلیان چوبی و خرید عمده قهوه و نسکافه و خرید عمده قطعات الکترونیک و خرید عمده قطعات موبایل و خرید عمده قاب عکس و خرید عمده قطعات خودرو و خرید عمده ثعلب و خرید عمده ث و خرید عمده تلفن ثابت و خرید عمده بدلیجات رنگ ثابت و خرید عمده گوشی تلفن ثابت و خرید عمده صابون تریاک اصل و خرید عمده صنایع دستی و خرید عمده صندل زنانه و خرید عمده صابون و خرید عمده صابون گلنار و خرید عمده صندل و خرید عمده صابون زردچوبه مکس لیدی و خرید عمده صابون دست ساز و خرید عمده صلوات شمار و خرید عمده صابون تریاک و خرید عمده ضایعات آهن و خرید عمده ضایعات و خرید عمده ضد یخ و خرید عمده ضد افتاب و خرید عمده ضد آفتاب الارو و خرید عمده ضبط ماشین و خرید عمده ضد یخ کاسپین و خرید عمده ضایعات کارتن و خرید عمده ضدعفونی کننده دست و خرید عمده ضایعات مس و خرید عمده شال و روسری و خرید عمده شکلات خارجی و خرید عمده شمع گوش و خرید عمده شکلات و خرید عمده شمع و خرید عمده شمع قلمی و خرید عمده شمع شب یلدا و خرید عمده شمع استوانه ای و خرید عمده شکر و خرید عمده شلوار جین و خرید عمده سیگار و خرید عمده سیگار از شرکت دخانیات و خرید عمده ساعت و خرید عمده ساعت هوشمند و خرید عمده سیم کارت و خرید عمده سیگار وینستون و خرید عمده ساعت از چین و خرید عمده سبزی تازه و خرید عمده سنگ اونیکس و خرید عمده سیب زمینی و خرید عمده یوسی و خرید عمده یعنی چه و خرید عمده ی لوازم آرایشی و خرید عمده یونجه و خرید عمده یکبار مصرف و خرید عمده ی جوراب و خرید عمده یراق آلات کابینت و خرید عمده ی لوازم تحریر و خرید عمده ی شال و روسری و خرید عمده یونولیت از طریق ارتباط با تیم فروش خوشمزه. برای خرید مستقیم از کارخانه و تجار و بازرگانان.
آنچه در این مقاله می خوانید.
خرید عمده از کارخانه
خرید عمده از کارخانه از درب کارخانه مستقیم به صورت عمده و ارزان در خوشمزه.
خرید انبوه وسیله ای برای تهیه محصول است که شامل سفارشات زیاد همان کالا می شود.
تولیدکنندگان اغلب بر اساس تعداد کالاهایی که با هم فروخته می شوند، قیمت واحد را کاهش می دهند.
این یک هدف دوگانه دارد: خریداران عمده تشویق میشوند از تولیدکننده تخفیفدهنده خرید کنند و تولید تضمین میشود که تولید بزرگی داشته باشد.
خرید انبوه برای مشاغل و در بین بازیگران شرکتی بسیار محبوب است، اما می تواند برای افراد نیز سودآور باشد.
در یک زمینه تجاری، خرید عمده معمولاً بر خرید کالاهایی متمرکز است که اغلب مورد نیاز و استفاده هستند.
به عنوان مثال، شرکتی که یک دفتر جدید باز می کند ممکن است به خرید اقلامی مانند صندلی های میز و مجموعه های اداری به صورت عمده بپردازد.
داروخانه ها اغلب داروها را به صورت عمده خریداری می کنند و خرده فروشان انبار ، طیف وسیعی از کالاها را از خواربار تا کالاهای خانگی را به صورت عمده خریداری می کنند تا قیمت های رقابتی تری را به مشتریان خود ارائه دهند.
علم پشت خرید عمده عمدتاً یکی از مشتقات فروش و جداول سود است.
تقریباً همیشه هزینه کمتری برای تولیدکنندگان دارد که چیزی را نسبت به قیمت فروش نشان دهد. تولیدکنندگان از این طریق سود می برند. خرید عمده به حاشیه سود بستگی دارد.
به عنوان مثال، یک میز اداری ممکن است به عنوان یک قطعه جداگانه با قیمت 100% بیش از هزینه تولید کننده فروخته شود.
با این حال، اگر شرکتی بخواهد 1000 میز از این میزها را برای تجهیز یک دفتر جدید بخرد، تولید کننده ممکن است با یک تخفیف عمده مذاکره کند – مثلاً 50٪ از نشانه گذاری. تولیدکننده در هر مورد کمتر از آنچه که میزها به قیمت جداگانه فروخته می شد دریافت می کند، اما در مجموع، پس از فروش 1000 میز، تولید کننده در نهایت جلوتر است.
تولیدکنندگان معمولاً طرح های قیمت گذاری عمده خود را با مطالعه تاریخچه فروش خود در طول زمان، با در نظر گرفتن حاشیه سود معمولی و بازده فروش مورد انتظار تعیین می کنند.
قیمت خرید عمده اغلب چند لایه است. برای مثال، برای خرید بیش از 100 کالا، یک تخفیف خاص اعمال میشود و برای 500 کالا یا بیشتر، تخفیف دیگری اعمال میشود.
معمولاً، هر چه خریدار انبوه مایل به متعهد شدن به یک مورد بیشتر باشد، مجبور خواهد بود برای هر یک از آن ها هزینه کمتری بپردازد.
عناصر خرید عمده نیز برای مصرف کنندگان فردی در دسترس است. برای مثال، افراد ممکن است هنگام سفارش کالای سفارشی یا تخصصی با طرحهای خرید عمده مواجه شوند.
کلوپ های خرید عمده و انبارهای مواد غذایی با تخفیف نیز اغلب اقلام عمده را با قیمت های پایین به مردم می فروشند.
مفهوم خرید عمده اندکی با خرید عمده متفاوت است، اگرچه این دو اغلب با هم هستند. موقعیت های عمده فروشی شامل خرده فروشی کالا به قیمت تمام شده است.
این معمولاً تنها زمانی معنا پیدا می کند که اقلام را به صورت عمده بفروشید، یا زمانی که محصولات خاصی وجود دارد که باید به سرعت جابجا شوند.
باشگاههای خرید مبتنی بر عضویت اغلب در مورد خرید عمده مذاکره میکنند و سپس کالاهای خریداریشده را در عمدهفروشی یا نزدیک به آن به مشتریان میفروشند.
قیمت انبوه دلیل این است که مجموعه ای از اقلام یکسان – از خودکارهای جوهر گرفته تا پرتقال – معمولاً هزینه کمتری نسبت به خرید همان تعداد کالا به صورت جداگانه دارند.
مشتری که می تواند چندین فروش را تضمین کند، اغلب با قیمت کلی کمتر پاداش می گیرد. این مفهوم برای فروش سراسری، در بسیاری از بخشهای مختلف بازار کاربرد دارد.
فروش عمده کالا
فروش عمده کالا از درب کارخانه و شرکت با قیمت باورنکردنی و ارزان تر از بازار تنها در دومین مرکز خرید فروش عمده کالا در ایران.
- کارایی حمل و نقل عمده فروشان محموله های حجمی را از تامین کنندگان وارد می کنند و به طور موثر اقلام را مستقیماً به خرده فروشان مختلف تحویل می دهند.
- عمده فروشان به صورت عمده می شکنند. تمرکز تولید کنندگان بر کیفیت و کارایی است، نه بسته بندی های کوچک و محموله های کوچک. عمده فروشان به صورت فله ای می شکنند تا خرده فروشان مقدار مناسب را دریافت کنند.
- موجودی به موقع با فروش از طریق عمده فروشان، تولیدکنندگان موجودی خود را به جایی که محصول مورد نیاز است نزدیک می کنند و به خرده فروشان انعطاف پذیری بیشتری برای سفارش می دهند.
- منبع یابی تلفیقی با یک تماس با یک عمدهفروش، خردهفروشان میتوانند به منابع متنوعی دسترسی داشته باشند و تولیدکنندگان میتوانند به صدها گلفروش بفروشند.
- منبع یابی گسترده عمده فروشان از سراسر جهان به بسیاری از خرده فروشان منبع می دهند تا تولیدکنندگان بتوانند تقاضای “گاه به گاه” محصول خود را بفروشند.
- دانش بازار محلی عمده فروشان تولیدکنندگان را با هزاران خرده فروش پیوند می دهند که تولیدکنندگان به تنهایی به آنها دسترسی ندارند.
- خطوط اعتباری تلاش برای تمدید اعتبار از راه دور تولیدکنندگان را از نظر مالی در معرض خطر قرار می دهد، اما عمده فروشان می توانند اعتبار را به خرده فروشان محلی اعطا کنند.
- کارکنان فروش. عمده فروشان محصولات جدید را معرفی می کنند و محصولات موجود را توصیه می کنند و دامنه فروش بسیاری از تولید کنندگان را افزایش می دهند.
- ارتباط روزانه با مشتریان عمده فروشان به طور منظم با خرده فروشان در تماس هستند، بنابراین محصولات تولید کنندگان به طور مداوم تبلیغ می شوند و به راحتی در دسترس هستند.
- بازرسی محصول در محل. عمده فروشان به تولیدکنندگان اجازه می دهند تا با ارائه بازرسی در محل از محصول، خرده فروشان را راضی کنند، نه ناامید کنند.
هر آنچه که باید در مورد عملکرد عمده فروشان بدانید. عمده فروش زنجیره مهمی از کانال توزیع است زیرا عاملی بین تولید کننده و خرده فروشان است.
یک عمدهفروش کالا را به صورت عمده از تولیدکننده خریداری میکند و آن را به تعداد کم به خردهفروشان میفروشد. عمدهفروشان در راهاندازی کانال بازاریابی جایگاه مهمی را اشغال میکنند.
در بیشتر موارد آنها چندین کارکرد حیاتی را انجام می دهند که برای جریان روان کالاها، مالکیت، امور مالی و اطلاعات ارزشمند است.
آگهی ها:
عمده فروشان نقش مهمی در توزیع کالا دارند.
انجمن بازاریابی آمریکا عمدهفروش را چنین تعریف میکند: واحد تجاری که کالا را به خردهفروشان و سایر بازرگانان و/یا به کاربران صنعتی، سازمانی و تجاری میخرد و مجدداً میفروشد، اما مبالغ ناچیزی را به مصرفکنندگان نهایی نمیفروشد. عمدهفروشان واسطههایی هستند که محصولات را از تولیدکنندگان و تولیدکنندگان خریداری میکنند. آنها را به خرده فروشان بفروشند.
برخی از وظایف عمده فروشان عبارتند از:
1. مونتاژ کالا 2. شکستن به صورت عمده 3. انبارداری یا ذخیره سازی 4. حمل و نقل 5. درجه بندی 6. تامین مالی 7. ریسک پذیر 8. قیمت گذاری 9. ارتباط اطلاعات بازار 10. تسهیلات بسته بندی.
وظایف عمده فروشان: مونتاژ کالا، شکستن به صورت عمده، انبارداری یا ذخیره سازی و چند مورد دیگر
وظایف عمده فروشان – 10 کارکرد برتر: مونتاژ کالا، شکستن به صورت عمده، انبارداری یا ذخیره سازی، حمل و نقل، درجه بندی، تامین مالی و چند مورد دیگر
عملکرد شماره 1. مونتاژ کالا:
آگهی ها:
عمدهفروش انواع مختلفی از کالاها را از تولیدکنندگان مختلف خریداری میکند، معمولاً خیلی زودتر از تقاضا. او آنها را برای فروش به خرده فروشان در انبار نگه می دارد. از کشورهای خارجی نیز کالا وارد می کند. به این ترتیب او کالاهای تولیدکنندگان و تولیدکنندگان مختلف را ذخیره می کند.
تابع شماره 2. شکستن در “انبوه”:
عمده فروش کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری می کند و آنها را در مقادیر کم به خرده فروشان می فروشد. این شاید وظیفه اصلی عمده فروش باشد. این هم برای تولیدکنندگان و هم برای خرده فروشان مفید است. برقراری ارتباط مستقیم با خرده فروشان در سراسر کشور برای یک تولیدکننده بسیار دشوار است.
آگهی ها:
علاوه بر این، سفارشات خرده فروشان کوچک است و اجرای مستقیم این سفارشات می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. عمده فروش راه حل آسانی را برای مشکل با بالا بردن عمده انبار در دسترس قرار می دهد.
عموماً برای خرده فروشان امکان برقراری ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان برای خرید از آنها وجود ندارد، بنابراین عمده فروش از آنها سود می برد.
عملکرد شماره 3. انبارداری یا ذخیره سازی:
انبارداری یک عملکرد بازاریابی مهم است که توسط عمده فروش انجام می شود. بین تولید و مصرف کالا فاصله زمانی وجود دارد. بنابراین، برای جلوگیری از کمبودهای دوره ای، یک عمده فروش انبار زیادی از کالاها را برای خرده فروشان نگه می دارد. او اطمینان می دهد که کالاها همیشه در دسترس خرده فروشان هستند.
خرده فروشان می توانند هر از چند گاهی با خرید کالا از عمده فروش، موجودی خود را پر کنند. عمده فروشان با تنظیم عرضه بر اساس تقاضا به تثبیت قیمت ها کمک می کنند. بسیاری از عمده فروشان انبارهای خود را برای نگهداری کالاها نگهداری می کنند.
عملکرد شماره 4. حمل و نقل:
عمده فروشان تسهیلاتی را برای حمل کالا از تولیدکننده به انبار خود فراهم می کنند. آنها همچنین کالاها را برای خرده فروشان در مناطق دوردست ارسال می کنند. آنها از طریق حمل و نقل عمده کالا در هزینه ها صرفه جویی می کنند. برخی از عمده فروشان وسایل نقلیه خود را برای این منظور نگهداری می کنند.
تابع شماره 5. درجه بندی:
بسیاری از عمده فروشان کالاها را بر اساس اندازه، شکل، کیفیت و غیره دسته بندی می کنند. آنها کالاها را به قطعات کوچک تقسیم می کنند، آنها را دوباره بسته بندی می کنند و نام تجاری خود را قرار می دهند. به این ترتیب آنها کارکردهای بسته بندی، برندسازی و درجه بندی را انجام می دهند. آنها با درجه بندی و استانداردسازی، عرضه کیفیت یکنواخت را برای خرده فروشان تضمین می کنند.
آگهی ها:
عملکرد شماره 6. تامین مالی:
برخی از عمده فروشان با دادن پیش پرداخت با سفارش و یا خرید مقدار زیادی کالا به صورت نقدی و خرده فروشان با اعطای اعتبار به تولیدکننده، تأمین مالی می کنند. بنابراین، آنها تا حد زیادی به تولید کنندگان و همچنین خرده فروشان کمک می کنند.
تابع شماره 7. تحمل ریسک:
عمده فروشان به عنوان ضربه گیر عمل می کنند. آنها باید ریسک ناشی از فرآیند توزیع کالا را تحمل کنند. ممکن است به دلیل تغییر در تقاضا یا آسیب به کالا در حین ذخیره سازی ایجاد شود. آنها از تولیدکنندگان در برابر این خطر محافظت می کنند و همچنین باید زیان های دیگری از جمله ضرر ناشی از بدهی و غیره را متحمل شوند.
آگهی ها:
تابع شماره 8. قیمت گذاری:
عمده فروشان با تنظیم عرضه کالاها متناسب با تقاضا سعی در حفظ و تثبیت قیمت ها دارند. آنها شرایط بازار، تقاضا برای کالاها، سلایق مردم را پیش بینی می کنند و ترتیباتی را برای پاسخگویی به تقاضا در زمان بروز آماده می کنند.
تابع شماره 9. ارتباط اطلاعات بازار:
عمده فروشان شرایط بازار را پیش بینی می کنند. آنها اطلاعاتی را از خرده فروشان در مورد تغییرات سلیقه، مد و عادات خرید مصرف کنندگان جمع آوری می کنند و این اطلاعات را به تولیدکنندگان می دهند. برخی از عمده فروشان نیز بررسی بازار را انجام می دهند.
آگهی ها:
عمده فروشان بر اساس دانش گسترده خود در مورد کالاهای تولید شده توسط تولید کنندگان مختلف، به خرده فروشان در مورد کالاهایی توصیه می کنند که نیازهای مصرف کنندگان را به بهترین نحو برآورده کند.
عملکرد شماره 10. تسهیلات بسته بندی:
عمده فروشان نیز تسهیلات بسته بندی را در اختیار خرده فروشان قرار می دهند. آنها کالاها را به صورت عمده خریداری می کنند و آنها را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند و سپس آنها را برای فروش به خرده فروشان دوباره بسته بندی می کنند.
وظایف عمده فروشان – 8 وظیفه اصلی: جمع آوری، ذخیره سازی محصولات، توزیع، تامین مالی، ریسک پذیری، فروش، تبلیغ و چند مورد دیگر
عمده فروشان معمولاً با تنوع خاصی از محصولات سروکار دارند و وظایف مختلفی را انجام می دهند که به شرح زیر است:
من. جمع آوری و نگهداری محصولات – به خرید عمده محصولات از تولیدکنندگان و نگهداری محصولات در انبارها اشاره دارد.
ii توزیع – محصولات را به خرده فروشان مختلف در مکان های مختلف می فروشد.
آگهی ها:
III. تامین مالی – از تولیدکنندگان و خرده فروشان حمایت مالی می کند.
IV ریسک پذیری – به ریسکی اشاره دارد که عمده فروشان در حین در اختیار داشتن محصولات تحت پوشش قرار می دهند.
v. فروش و تبلیغ – به فعالیتی اشاره دارد که توسط عمده فروشان برای تبلیغ محصولات و ترغیب مشتریان برای خرید محصولات انجام می شود.
vi. خدمات مدیریت – این به خرده فروشان کمک می کند تا طرح های فروشگاه و سیستم های مدیریت موجودی را بهبود بخشند.
vii. شکستن انبوه – به معنای کاهش حجم محصولات برای فروش محصولات مطابق با نیاز خرده فروشان است.
viii. اطلاعات بازار – اطلاعات مربوط به مشتریان و تحقیقات بازار را به تولیدکنندگان تسهیل می کند.
وظایف عمده فروشان – 8 وظیفه اصلی: مونتاژ، خرید، انبارداری، حمل و نقل، تامین مالی، تحمل ریسک، ارائه اطلاعات بازار و چند مورد دیگر
عمده فروش وظایف مختلفی را انجام می دهد مانند:
آگهی ها:
1. مونتاژ و خرید – مونتاژ به معنای گرد هم آوردن سهام تولید کنندگان مختلف است که خط یکسانی از کالاها را تولید می کنند. خرید یعنی انتخاب تولیدکنندگان و سفارش دادن به آنها. خرید همچنین به معنای خرید ویژه در مورد محصولات فصلی است.
2. انبارداری – انبارداری عملکرد ذخیره سازی را فراهم می کند. همیشه بین تولید و مصرف کالا فاصله وجود دارد. برای این دوره کالاها باید ذخیره و نگهداری شوند. عمدهفروش کالا را در انبار ذخیره میکند و در نتیجه تولیدکننده و خردهفروش را از مشکل ذخیرهسازی رهایی میبخشد.
3. حمل و نقل – عمده فروش متعهد می شود که کالا را از تولید کننده به انبارهای خود و سپس به خرده فروشان منتقل کند.
4. تامین مالی – عمدهفروش تسهیلات اعتباری به خردهفروشان ارائه میکند و برای سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکننده پیش پرداخت میکند.
5. تحمل ریسک – عمدهفروش ریسکهای مختلف مرتبط با تجارت را متحمل میشود. ریسک مربوط به تغییرات قیمت، خسارت به کالا، سرقت، آتش سوزی، عدم پرداخت و … بر عهده عمده فروش می باشد.
آگهی ها:
6. ارائه اطلاعات بازار – عمده فروش رابط بین تولید کننده و خرده فروش است. او اطلاعات مربوطه را به خرده فروشان مرتبط با منافع تجاری آنها ارائه می دهد. به طور مشابه، آنها اطلاعات مربوط به بازار را در اختیار تولیدکننده قرار می دهند که از خرده فروش دریافت می کنند.
7. درجه بندی، بسته بندی و بسته بندی – عمده فروشان به صورت عمده خرید می کنند، بنابراین بعداً کالاها را بر اساس اندازه، کیفیت و غیره مرتب می کنند. قطعات کوچکتر تهیه و به درستی برای خرده فروشان بسته بندی می شوند.
8. پراکندگی و فروش – کالاهای خریداری شده از تولیدکنندگان ذخیره شده و سپس پراکنده شده و به خرده فروشان فروخته می شود. برای این کار با خرده فروشان تماس گرفته و سفارش را دریافت می کنند.
وظایف عمده فروشان – مونتاژ، پراکندگی، انبارداری، حمل و نقل، تامین مالی، درجه بندی، بسته بندی، قیمت گذاری و ریسک پذیری
1. مونتاژ – عمدهفروش انواع محصولات را از تولیدکنندگان مختلف جمعآوری میکند و آنها را برای فروش به خردهفروشان در انبار نگه میدارد. برخی از عمده فروشان محصول را فقط از یک تولید کننده جمع آوری می کنند.
2. پراکندگی – محصولات مونتاژ شده و نگهداری شده در انبارها بین خرده فروشان توزیع می شود و در نتیجه کالاها را در مکان های مختلف پراکنده می کنند.
3. انبارداری – کالاهایی که از تولیدکنندگان یا تولیدکنندگان خریداری میشوند در انبارها ذخیره میشوند تا در انتظار فروش آنها به خردهفروشان باشد.
آگهی ها:
4. حمل و نقل – عمده فروشان باید کالا را از محل تولید به انبارهای خود و از آنجا به محل خرده فروشان منتقل کنند. آنها وانت های خود را برای جابجایی کالا ترتیب و نگهداری می کنند.
5. تامین مالی – گاهی اوقات عمده فروشان به تولید کنندگان و خرده فروشان کمک مالی می کنند. آنها برای اطمینان از خرید کالا، کالا را از تولیدکنندگان به صورت نقدی یا تضمین سپرده خریداری می کنند. آنها همچنین کالاها را به صورت اعتباری به خرده فروشان عرضه می کنند.
6. درجه بندی و بسته بندی – عمده فروش وظیفه دسته بندی درجات مختلف محصولات خریداری شده از یک تولید کننده یا از تولیدکنندگان مختلف را بر اساس کیفیت و ملاحظات دیگر انجام می دهد و کالاها را در قطعات کوچکتر برای خرده فروشان بسته بندی می کند.
7. قیمت گذاری – خرده فروش قیمتی را که باید از مشتریان دریافت شود بر اساس قیمت تعیین شده توسط عمده فروش تعیین می کند. عمده فروشان اطلاعات خاصی در مورد محصول دارند و همچنین می توانند قیمت تعیین شده توسط تولید کننده را پیشنهاد دهند.
8. ریسک پذیری – عمده فروش ریسک تولیدکنندگان و خرده فروشان را بر عهده می گیرد. وی پس از خرید کالا از تولیدکنندگان به مقدار زیاد، خطرات ناشی از تغییر تقاضا و فساد یا از بین رفتن کالا در انبار خود را به عهده می گیرد. او با فروش نسیه کالا به خرده فروشان، ریسک اعتباری را به عهده می گیرد.
وظایف یک عمده فروش – 5 خدمات کلیدی: به تولید کنندگان و خرده فروشان
عمده فروشان واسطه هایی هستند که محصولات را از تولیدکنندگان خریداری کرده و به خرده فروشان می فروشند.
به تولیدکنندگان:
عمده فروشان پنج خدمات کلیدی را به تولید کنندگان ارائه می دهند:
(i) انبارداری
(ii) تخصص فروش
(iii) تحویل به خرده فروشان
(IV) فرض ریسک اعتباری
(v) اطلاعات
(i) انبارداری:
عمده فروشان محصولات را از تولید کننده به صورت عمده خریداری می کنند و این محصولات را در انبارهای خود نگهداری می کنند. بنابراین، تولیدکنندگان نیازی به استفاده از فضای اختصاصی برای نگهداری محصولات ندارند. علاوه بر این، تولیدکنندگان میتوانند موجودی کمتری را حفظ کنند و بنابراین نیازی به سرمایهگذاری وجوه زیادی در موجودی ندارند.
برای نشان دادن اینکه تولیدکنندگان چگونه می توانند از این انبارداری سود ببرند، صنایع Jandy را در نظر بگیرید که تجهیزات استخرهای شنا را تولید می کند. جندی محصولات خود را به صورت عمده به عمده فروشانی که مایل به نگهداری موجودی قطعات هستند، می فروشد. Jandy بر حفظ موجودی قطعات غیر معمول خود که توسط عمده فروشان حمل نمی شوند تمرکز دارد.
(ii) تخصص فروش:
عمده فروشان هنگام فروش محصولات به خرده فروشان از تخصص خود در فروش استفاده می کنند. تصمیم خرده فروش برای خرید محصولات خاص ممکن است در درجه اول به دلیل متقاعد کردن عمده فروش باشد. هنگامی که یک عمدهفروش، خردهفروشان را متقاعد میکند که یک محصول را خریداری کنند، به طور دورهای با خردهفروشان تماس میگیرد تا مشخص کند که آیا آنها نیاز به خرید بیشتر از آن محصول دارند یا خیر.
(iii) تحویل به خرده فروشان:
عمده فروشان مسئول تحویل محصولات به خرده فروشان مختلف هستند. بنابراین، تولیدکنندگان نیازی به نگرانی در مورد تحویل های متعدد ندارند. در عوض، آنها می توانند به صورت عمده به عمده فروشان تحویل دهند.
(IV) فرض ریسک اعتباری:
هنگامی که عمدهفروش محصولات را از تولیدکننده خریداری میکند و آنها را به صورت اعتباری به خردهفروشان میفروشد، معمولاً ریسک اعتباری را بر عهده میگیرد (خطر پرداخت نشدن صورتحساب). در این صورت، تولیدکننده نیازی به نگرانی در مورد ریسک اعتباری خرده فروشان ندارد.
(v) اطلاعات:
عمده فروشان اغلب از خرده فروشان بازخورد دریافت می کنند و می توانند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند. به عنوان مثال، آنها می توانند به سازنده توضیح دهند که چرا فروش محصول کمتر از حد انتظار است و می توانند تولید کننده را در مورد محصولات رقیب جدیدی که در فروشگاه های خرده فروشی فروخته می شوند، آگاه کنند.
به خرده فروشان:
عمده فروشان پنج خدمات کلیدی را به خرده فروشان ارائه می دهند:
(i) انبارداری
(II) ارتقاء
(iii) نمایش می دهد
(IV) اعتبار
(v) اطلاعات
(i) انبارداری:
عمده فروشان ممکن است موجودی کافی داشته باشند تا خرده فروشان بتوانند مقادیر کمی را مرتباً سفارش دهند. بنابراین، خردهفروشان مجبور نیستند موجودی زیادی داشته باشند، زیرا عمدهفروشان موجودی کافی برای تطبیق سریع سفارشها دارند.
(ii) ارتقاء:
عمده فروشان گاهی اوقات محصولات خود را تبلیغ می کنند و این تلاش ها ممکن است فروش آن محصولات را توسط فروشگاه های خرده فروشی افزایش دهد. کمک تبلیغاتی به اشکال مختلف از جمله پوستر یا بروشور برای نمایش در فروشگاههای خردهفروشی ارائه میشود.
(iii) نمایشگر:
برخی از عمده فروشان نمایشی از محصولات را برای خرده فروشان راه اندازی می کنند. نمایشگرها اغلب برای جلب توجه مشتریان طراحی شده اند اما فضای کمی را اشغال می کنند. این برای خرده فروشان مهم است زیرا آنها فضای محدودی دارند.
(IV) اعتبار:
عمده فروشان گاهی اوقات محصولات را به صورت اعتباری به خرده فروشان عرضه می کنند. این یک نوع تامین مالی برای خرده فروشان فراهم می کند، که ممکن است مجبور شوند در صورت نیاز به پرداخت هنگام دریافت محصولات، وجوه قرض کنند.
(v) اطلاعات:
عمده فروشان می توانند به خرده فروشان در مورد سیاست های اعمال شده توسط سایر خرده فروشان در مورد قیمت گذاری محصولات، فروش ویژه، یا تغییر در ساعات باز بودن فروشگاه هایشان اطلاع دهند. زمانی که یک خردهفروش خطمشیهای مربوط به خود را تعیین میکند، میتواند از این نوع اطلاعات استفاده کند.
وظایف یک عمده فروش – 8 عملکرد مهم: مونتاژ، ذخیره سازی، درجه بندی، بسته بندی، پیوند، تامین مالی، تحمل ریسک و چند مورد دیگر
مهمترین وظایف یک عمده فروش در بازاریابی کالا به شرح زیر است:
1. مونتاژ – عمده فروش کالاهایی را از تولید کننده های مختلف خریداری می کند که رگه های مشابهی از کالاها را تولید می کند. او آنها را در انبار خود جمع می کند تا به خرده فروشان بفروشد.
2. انبارداری – یک عمده فروش کالا را در انبار خود ذخیره می کند. او آنها را در مقادیر مناسب و مورد نیاز در صورت نیاز خرده فروشان در دسترس قرار می دهد.
3. درجه بندی و بسته بندی – یک عمده فروش کالاها را بر اساس کیفیت، اندازه، شکل، محتوا و غیره دسته بندی می کند و سپس آنها را با دقت بسته بندی می کند تا به خرده فروشان بفروشد.
4. پیوند – عمده فروش کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری می کند و آنها را در اجناس خود حمل می کند. عمدهفروش تسهیلات حمل و نقل به مغازه خردهفروشی را نیز فراهم میکند که یکی از وظایف مهم تجارت عمدهفروشی است.
5. تامین مالی – این یکی از وظایف مهم عمده فروش است. یک عمدهفروش معمولاً کالاها را نقداً از تولیدکنندگان میخرد و به صورت اعتباری به خردهفروش میفروشد. از این طریق تسهیلات مالی برای معاملات تجاری فراهم می کند.
6. تحمل ریسک – عمده فروش تمام ریسک تجاری و مالی کسب و کار را متحمل می شود. از آنجایی که او کالاها را به صورت عمده خریداری می کند تا آنها را در مقادیر کم در اختیار خرده فروش قرار دهد، تمام ریسک موجود در بازاریابی کالا را به عهده می گیرد. او نه تنها خطر ضرر ناشی از کاهش غیرمنتظره قیمت کالاها را متحمل میشود، بلکه خطر آسیب، کاهش کیفیت، فساد و غیره را در انبار خود متحمل میشود.
7. اطلاعات بازار – یکی از مهمترین وظایف عمده فروش این است که اطلاعات مهم بازار را در اختیار خرده فروش و تولید کننده قرار می دهد. این اطلاعات به خرده فروشان کمک می کند تا تقاضای مصرف کننده را برآورد کنند. همچنین به تولید کننده کمک می کند تا کالا را مطابق با تغییر سلیقه و مد مصرف کننده تولید کند.
8. توزیع کالا – عمده فروش کالا را در انبار نگهداری می کند. او آنها را به خرده فروشانی که اغلب در منطقه وسیعی پراکنده هستند می فروشد. خرده فروشان هنگام فروختن کالا با عمده فروش تماس می گیرند و این روند در طول سال ها ادامه دارد. بنابراین عمده فروش به توزیع کالا کمک می کند.
وظایف یک عمده فروش – 7 عملکرد برتر: ذخیره سازی، کار تبلیغاتی فروش، حمل و نقل، ذخیره سازی، کمک مالی، ریسک پذیری، بسته بندی و درجه بندی
(الف) ذخیره سازی – آنها تقاضا برای کالاها را پیش بینی می کنند و انواع مختلفی از کالاها را از چندین تولید کننده از هند یا خارج از کشور ذخیره می کنند.
(ب) کار تبلیغاتی فروش – آنها در سطح خود بهترین کار را برای تبلیغ کالاها و خدمات سازنده انجام می دهند.
ج) حمل و نقل – عمدهفروش کالا را از تولیدکنندگان به مغازههای خود میبرد و از آنجا به خردهفروشان میدهد. او ناوگانی از کامیون ها را برای این منظور نگه می دارد.
(د) انبار – عمده فروش انباردار بازار است. او مقادیر زیادی سهام ذخیره می کند و آن را در اختیار خرده فروشان قرار می دهد تا بتواند با تنظیم عرضه کالا با تقاضا، قیمت ها را تثبیت کند.
(ه) کمک مالی هم به تولیدکنندگان و هم به خرده فروشان – عمده فروش کالاها را به صورت نقدی از سازنده می خرد و آنها را به صورت اعتباری به خرده فروشان می فروشد. بنابراین، او به تولید کننده و خرده فروش کمک مالی می کند.
(و) ریسک پذیری – عمدهفروش ریسک تغییرات در تقاضا، قیمتها، بدهیهای بد، فاسد شدن کالا و غیره را در طول حمل و نقل و ذخیرهسازی متحمل میشود. بنابراین، او ریسک های بازاریابی مختلفی را بر عهده می گیرد و فرآیند توزیع را ساده می کند.
(ز) بسته بندی و درجه بندی- یک عمده فروش کالاها را به اشکال مناسب باز بسته بندی می کند. گاهی اوقات او محصولات را به درجه های استاندارد نیز درجه بندی می کند.
وظایف یک عمدهفروش – 8 عملکرد مهم: عرضه منظم، ذخیرهسازی، عملکردهای بازاریابی، کمک مالی، تحمل ریسک و چند مورد دیگر
فرآیند خرید کالا در مقادیر زیاد از تولید کننده به منظور فروش مجدد به عنوان تجارت عمده شناخته می شود.
فردی که فعالیت های تجارت عمده فروشی را انجام می دهد به عنوان “عمده فروش” شناخته می شود. عمده فروش حلقه اتصال بین تولید کننده و خرده فروش است و خدمات ارزشمندی را به هر دو ارائه می دهد.
وظایف یک عمده فروش به شرح زیر است:
من. عرضه منظم:
عمده فروش باید از عرضه منظم کالا اطمینان حاصل کند. خرده فروشان نگران نگهداری انبارهای زیاد کالا با خود نیستند. آنها می توانند هر زمان که با کمبود مواجه شوند مستقیماً کالا را از عمده فروشان تهیه کنند.
ii ذخیره سازی:
عمدهفروش کالاها را به صورت عمده از تولیدکننده خریداری میکند و تا زمانی که توسط خردهفروشان درخواست شود، در انبار خود نگهداری میکند. او از این طریق به حفظ کیفیت کالاها کمک می کند و همچنین اقداماتی را در خصوص ایمنی آنها انجام می دهد.
فعالیت های بازاریابی مختلف مانند تبلیغات، پیشبرد فروش، انبارداری و غیره توسط عمده فروشان انجام می شود. تمام این فعالیت ها با ایجاد تقاضای موثر برای محصولات، هم به نفع تولیدکنندگان و هم برای خرده فروشان است.
یک عمده فروش در قبال سفارش های ارسال شده به سازنده پیش پرداخت می دهد، خریدهای نقدی انجام می دهد و در مواقعی که نیاز باشد، وام های کوچکی به سازنده می دهد. یک عمده فروش نیز تسهیلات اعتباری و تخفیف هایی را به خرده فروشان ارائه می دهد.
عمدهفروش کالاها را از تولیدکننده خریداری میکند و موجودی کالا را تا زمانی که مورد تقاضای خردهفروشان باشد حفظ میکند.
بنابراین او مسئولیت مربوط به موارد زیر را بر عهده می گیرد:
آ. نگهداری ایمن کالا
ب خسارات ناشی از تغییر مد، فساد، آسیب و غیره.
این به کاهش ریسک مرتبط با عملکردهای تولید و خرده فروشی کمک می کند.
عمده فروش کالا را از محل تولید به محل مصرف تحویل می دهد. از این رو تولید کننده نگران توزیع کالا به مصرف کنندگان نهایی نیست و خرده فروش نیز نگران تهیه کالا از تولید کننده نیست. این عملکرد حملونقل که توسط عمدهفروش انجام میشود، مفید بودن مکان را برای کالا ایجاد میکند.
vii. خریدهای عمده و موجودی کالا:
یک عمدهفروش کالا را از تولیدکننده خریداری میکند و کالا را برای فروش بیشتر نزد خود ذخیره میکند. با این کار عمده فروش به نمایندگی از تولید کننده عمل می کند و به افزایش فروش سازنده کمک می کند.
viii. اطلاعات بازار را ارائه می دهد:
عمده فروش پیوندی بین تولید کننده و خرده فروش است. او دائماً با سازنده و همچنین خردهفروش در تماس است و بنابراین کمک بزرگی به هر دو طرف میکند. عمدهفروش به خوبی از شرایط بازار آگاه است زیرا بهروزرسانیهایی را از خردهفروشانی دریافت میکند که در تماس نزدیک با مصرفکنندگان هستند.
از این رو، یک عمدهفروش در موقعیتی است که تولیدکننده را با اطلاعاتی در مورد تقاضا، سلیقه، ترجیحات و غیره مصرفکننده بهروزرسانی کند. این به سازنده کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را مطابق با آن طراحی کند. همچنین، آگاهی کامل یک عمده فروش از عرضه محصول جدید در بازار، به خرده فروشان کمک می کند تا برنامه ریزی کنند که چه چیزی بخرند و چه مقدار بخرند.
وظایف یک عمده فروش – 8 عملکرد برتر: مونتاژ، شکستن انبوه، مجموعه محصولات، انبارداری، ذخیره سازی، درجه بندی، بسته بندی و چند مورد دیگر
عمدهفروش بهعنوان عضو مهم کانال، تمامی وظایف لازم را که قرار است توسط شرکتکنندگان کانال انجام شود، انجام میدهد. عمده فروش مسئولیت منطقه جغرافیایی وسیع تری را بر عهده دارد. برای انجام مسئولیت های مختلف، عمده فروشان باید منابع کافی داشته باشند، به عنوان مثال، منابع مالی برای نگهداری سپرده نزد تولیدکنندگان، برای نگهداری ذخایر کافی و تامین اعتبار به خرده فروشان مورد نیاز است. منابع انسانی (نیروی فروش) برای ایجاد تجارت بیشتر و حمایت از خرده فروشان مورد نیاز است.
1. مونتاژ، شکستن انبوه، مجموعه محصولات:
این یک عملکرد مهم عمدهفروش است، زیرا شکاف زیادی بین عرضههای تولیدکنندگان و نیازهای کمیت خردهفروشان/مصرفکنندگان وجود دارد، به عنوان مثال، مشتری میتواند شکر را در بستههای 1/2/5 یا حداکثر 10 کیلوگرمی بخرد. اما برای تولیدکنندگان (کارخانجات قند) عرضه شکر در بستههای کوچک و کوچک راحت و مقرون به صرفه نیست.
در اینجا سهامداران/عمده فروشان این شکاف را بین پیشنهاد تولیدکنندگان و نیازهای مشتری پر می کنند. عمدهفروش کالاهای مختلفی را از تولیدکنندگان مختلف خریداری میکند و آنها را در یک انبار مونتاژ میکند تا به خردهفروشان بفروشد.
2. انبارداری و ذخیره سازی:
عمده فروش پس از چیدمان و مونتاژ محصولات تهیه شده از تولیدکنندگان، آنها را در انبار نگهداری می کند. محصولات ذخیره شده در انبار توسط عمده فروش بر اساس تقاضای بازار در مناطق خاص توزیع می شود. که فاصله زمانی بین تولید یک کالا و مصرف نهایی آن را پر می کند. بنابراین، عمدهفروش میتواند موجودی انبار را نگه دارد و محصولات را از طریق خردهفروشان، در صورت نیاز مصرفکنندگان، در دسترس قرار دهد.
3. درجه بندی و بسته بندی:
عمده فروش کالاها را با توجه به کیفیت آنها دسته بندی می کند. سپس آنها را در ظروف مناسب برای خرده فروشان و مصرف کنندگان بسته بندی می کند. تفکیک کالاها بر اساس گرید آنها در صورت محموله صادراتی اهمیت بیشتری دارد.
4. حمل و نقل:
عمده فروش ترتیب حمل و نقل کالا را از انبارها به انتهای خرده فروشان می دهد. تولیدکنندگان نیازی به ترتیبات حمل و نقل ندارند تا کالاهای خود را در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار دهند، زیرا عمده فروش این امر را انجام می دهد. از آنجایی که عمده فروشان کالا را به مقدار زیاد خریداری می کنند، برای آنها مقرون به صرفه تر است و می توانند هزینه حمل و نقل را به حداقل برسانند.
5. تامین مالی:
عمده فروش با ارائه تسهیلات اعتباری از خرده فروشان حمایت مالی می کند. علاوه بر این، عمده فروش نیز خرده فروشان را در تنظیم سیستم حساب، بازیابی پرداخت، مدیریت بدهی های معوق و غیره راهنمایی و کمک می کند.
6. تضمین جریان بی وقفه کالا:
از آنجایی که عمدهفروش بهعنوان رابط بین تولیدکننده و خردهفروشان عمل میکند، با حفظ موجودی کافی برای جلوگیری از شرایط موجودی انبار و ناراحتی و مزاحمت مصرفکنندگان، جریان روان و بدون وقفه کالاها را از طریق خردهفروشان به مصرفکنندگان تضمین میکند.
7. تحمل ریسک:
عمده فروش ریسک مربوط به نگهداری موجودی را به اشتراک می گذارد. او همچنین با در اختیار داشتن مالکیت کالا، ریسک می کند. بنابراین، عمده فروش تمام ریسک های تجاری و مالی کسب و کار را متحمل می شود.
8. ارائه اطلاعات بازار:
عمده فروش اطلاعات بهتری از بازار محلی دارد. عمده فروش به خوبی از روند بازار و رقابت در بازار محلی آگاه است. از این رو، عمدهفروش میتواند اطلاعات بازار ارزشمندی را برای طراحی استراتژی بازاریابی مؤثر در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. همچنین عمدهفروش به تولیدکنندگان در فعالیت تحقیقات بازاریابی کمک میکند.
وظایف یک عمده فروش – خدمات به تولید کنندگان، خدمات به خرده فروشان و خدمات به جامعه
الف. خدمات به تولیدکنندگان:
1. به صورت عمده خرید می کند و از این رو به آنها کمک می کند تا بر تولید در مقیاس بزرگ و با کیفیت تمرکز کنند.
2. به تولید کننده مشتریان مطمئن، همیشگی و قطعی ارائه می دهد.
3. اطلاعات مفید در برنامه ریزی تولید را ارائه می دهد.
4. به تولیدکنندگان در مورد نیازهای مشتریان، مد و غیره مشاوره می دهد.
5. حفظ سهام و تضمین توزیع عادلانه.
6. امکانات ذخیره سازی.
7. تبلیغات کالاهای تولیدکنندگان.
8. درجه بندی و استانداردسازی بر اساس شکل و اندازه.
9. فروش تولیدکنندگان کوچک را افزایش می دهد زیرا با منابع محدود، آنها قادر به فروش به خرده فروشان نیستند.
10. به تولیدکنندگان در پیش بینی تقاضا کمک می کند.
11. تامین مالی لازم از طریق خرید نقدی.
12. خدمات فروش بهتر به مشتریان نسبت به آنچه تولیدکنندگان می توانند ارائه دهند.
13. به صادرات کمک می کند.
ب. خدمات به خرده فروشان:
1. دانش محصولات جدید را می دهد.
2. با تامین کالا در صورت نیاز و در صورت نیاز مشکل ذخیره سازی را کاهش می دهد.
3. تسهیلات اعتباری.
4. خدمات درجه بندی و بسته بندی.
5. مجموعه ای را به خرده فروشان ارائه می دهد.
6. خدمات مشاوره ای ارائه می دهد، به فروشندگان خود آموزش می دهد، به آنها در فروشگاه ها کمک می کند تا وسایل و نمایشگرها را چیدمان کنند و خدمات فنی را در هر کجا که لازم باشد ارائه می دهد.
7. خرده فروش را از انواع جدید محصولات مطلع می کند.
8. ریسک قابل توجهی در بازاریابی دارد.
ج. خدمات به جامعه:
1. خدمات بازاریابی به مصرف کننده با هزینه کمتر.
2. به بهبود استاندارد زندگی مردم از طریق مد جدید و محصولات نوآورانه کمک می کند.
3. عرضه کالا را تثبیت می کند.
4. زمینه اشتغال را فراهم می کند.
صادرات عمده کالا
صادرات عمده کالا از درب کارخانه در اولین مرکز خرید و فروش و صادرات کالا.
صادرات چیست؟
صادرات کالاها و خدماتی است که در یک کشور تولید و در کشور دیگر به خریداران فروخته می شود. صادرات، همراه با واردات ، تجارت بین المللی را تشکیل می دهند .
درک صادرات
صادرات برای اقتصادهای مدرن بسیار مهم است زیرا به مردم و شرکت ها بازارهای بیشتری را برای کالاهایشان ارائه می دهد. یکی از کارکردهای اصلی دیپلماسی و سیاست خارجی بین دولتها، تقویت تجارت اقتصادی، تشویق صادرات و واردات به نفع همه طرفهای تجاری است.
طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Statista، در سال 2019، بزرگترین کشورهای صادرکننده جهان (از نظر دلار) چین، ایالات متحده، آلمان، هلند و ژاپن بودند. چین حدود 2.5 تریلیون دلار کالا، عمدتاً تجهیزات الکترونیکی و ماشین آلات، صادر کرد . ایالات متحده تقریباً 1.6 تریلیون دلار عمدتاً کالاهای سرمایه ای صادر کرد. صادرات آلمان، که به حدود 1.5 تریلیون دلار می رسد، تحت سلطه وسایل نقلیه موتوری بود – و همچنین ژاپن که مجموعاً 705 میلیارد دلار بود. در نهایت، هلند حدود 709 میلیارد دلار صادرات داشت.
مزایای صادرات برای شرکت ها
شرکت ها به دلایل مختلفی محصولات و خدمات را صادر می کنند. اگر کالاها بازارهای جدیدی ایجاد کنند یا بازارهای موجود را گسترش دهند، صادرات می تواند فروش و سود را افزایش دهد و حتی ممکن است فرصتی برای تصاحب سهم قابل توجهی از بازار جهانی باشد. شرکت هایی که صادر می کنند با تنوع بخشیدن به بازارهای مختلف، ریسک تجاری را گسترش می دهند.
صادرات به بازارهای خارجی اغلب می تواند هزینه های هر واحد را با گسترش عملیات برای پاسخگویی به افزایش تقاضا کاهش دهد. در نهایت، شرکت هایی که به بازارهای خارجی صادرات می کنند، دانش و تجربه جدیدی به دست می آورند که ممکن است امکان کشف فناوری های جدید، شیوه های بازاریابی و بینش رقبای خارجی را فراهم کند.
توجه ویژه: موانع تجاری و سایر محدودیت ها
مانع تجاری هر قانون، مقررات، سیاست یا رویه دولتی است که برای محافظت از محصولات داخلی در برابر رقابت خارجی یا تحریک مصنوعی صادرات محصولات داخلی خاص طراحی شده است. رایجترین موانع تجارت خارجی، تدابیر و سیاستهای تحمیلی دولت است که مبادله بینالمللی کالاها و خدمات را محدود، ممانعت میکند یا مانع آن میشود.
شرکت هایی که صادرات دارند با مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها روبرو هستند. به احتمال زیاد هزینههای اضافی محقق میشود، زیرا شرکتها باید منابع قابل توجهی را به تحقیق در مورد بازارهای خارجی و اصلاح محصولات برای برآورده کردن تقاضا و مقررات محلی اختصاص دهند.
صادرات تجارت بین المللی را تسهیل می کند و با ایجاد اشتغال، تولید و درآمد، فعالیت های اقتصادی داخلی را تحریک می کند.
شرکت هایی که صادرات می کنند معمولاً در معرض درجه بالاتری از ریسک مالی هستند. روشهای جمعآوری پرداخت، مانند حسابهای باز، اعتبار اسنادی ، پیشپرداخت و محموله ، ذاتاً پیچیدهتر هستند و پردازش آن نسبت به پرداختهای مشتریان داخلی بیشتر طول میکشد.
نمونه صادرات در دنیای واقعی
یکی از نمونههای صادرات آمریکا که راه خود را در سراسر جهان باز میکند، بوربون است، نوعی ویسکی بومی ایالات متحده (در واقع، طبق قطعنامه کنگره ایالات متحده به عنوان “محصول متمایز ایالات متحده” تعریف شده است). علاوه بر این، اگر مشروب دارای برچسب بوربون کنتاکی باشد
، باید در ایالت کنتاکی تولید شود، شبیه به روشی که یک شراب گازدار باید از منطقه شامپاین فرانسه گرفته شود تا خود را “شامپاین” بنامد.
بازار جهانی عطش زیادی برای بوربن آمریکا به طور کلی و بوربن کنتاکی به طور خاص در قرن بیست و یکم ایجاد کرده است. با این حال، در سال 2018، جنگ تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا و چین منجر به اعمال تعرفه های 25 درصدی بر روی روح مبتنی بر ذرت شد و طعم ترش را در دهان بسیاری از تقطیرکنندگان، صادرکنندگان و توزیع کنندگان گذاشت. 3
خوراکی های کلیدی
- صادرات به محصول یا خدماتی اطلاق می شود که در یک کشور تولید شده اما به خریدار در خارج فروخته می شود.
- صادرات یکی از قدیمی ترین اشکال انتقال اقتصادی است و در مقیاس وسیع بین کشورها اتفاق می افتد.
- در صورت رسیدن به بازارهای جدید، صادرات می تواند فروش و سود را افزایش دهد و حتی ممکن است فرصتی برای تصاحب سهم قابل توجهی از بازار جهانی باشد.
- شرکت هایی که صادرات زیادی دارند معمولاً در معرض ریسک مالی بالاتری قرار دارند.
مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما امتحان کنید. با هزاران معاملهگر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا زمانی که آماده ورود به بازار واقعی هستید، تمرین مورد نیاز خود را داشته باشید. امروز شبیه ساز سهام ما را امتحان کنید >>