آنچه در این مقاله می خوانید.
سامانه ضمت خدمت فرهنگیان

لینک ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان- ltms
برای ورود مستقیم به سایت ضمن فرهنگیان itms لینک زیر را انتخاب کنید: (فیلتر شکن خود را خاموش کنید)
![]() ltms.medu.ir ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان![]() |

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره

–
راهنمای ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.ir
با توجه به این راهنما می توانید وارد سایت سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در سال 1401-1402 به نشانی ltms.medu.irشوید. سامانه ضمن خدمت فرهنگیان که سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان است، تنها مرجع رسمی و قانونی با آدرس اینترنتی ltms.medu.ir می باشد.

ثبت نام در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ltms.medu.irبرای –
گام اول: برای ورود مستقیم به سایت فرهنگیان لینک ورود را انتخاب کنید.
گام دوم: بعد از ورود به سایت اصلی ضمن خدمت فرهنگیان، از میان گزینه های موجود، گزینه «فراگیران» را انتخاب کنید. برای مشاهده لیست دوره های ضمن خدمت، می توانید گزینه فهرست دوره های ضمن خدمت را انتخاب کرده و لیست دوره ها را مشاهده نمایید.
گام سوم: برای ورود به هریک از بخش های سامانه ضمن خدمت فرهنگیان نیاز به نام کاربری و رمز عبور خواهید داشت. نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر ورود فراگیران وارد کنید. نام کاربری همان کد ملی است و پس از ورود به پنل کاربری خود در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، می توانید در دوره های مورد نظر خود ثبت نام کنید.

–
سامانه ضمن خدمت فرهنگیان دارای بخش های زیر می باشد:
- آزمون ها (اینجا کلیک کنید)
- فراگیران (اینجا کلیک کنید)
- کارشناسان
- مدیر دوره
- مدیران مدارس
- ورود متقاضیان مدرسی
- مدرس دوره
- پرسنل مدارس غیردولتی
- ثبت نام متقاضیان مدرس
- موسسات دارای مجوز
- پنل موسسات پیشنهادات و انتقادات
- گزارشات مردمی
- فراموش کردن رمز
اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، گزینه فراموش کردن رمز را انتخاب کنید یا با شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس بگیرید:

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره

نحوه شرکت در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان
معلمان عزیز، برای شرکت در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش می توانید مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:
گام اول : وارد سایت ضمن خدمت فرهنگیان که لینک ورود آن را بالای همین صفحه قرار داده ایم، شوید. سپس گزینه “آزمون های پرسنل” را انتخاب کنید.

گام دوم: با کد ملی به عنوان نام کاربری و با وارد کردن رمز عبور وارد سامانه ضمن خدمت فرهنگیان شوید. دقت داشته باشید که رمز عبور سامانه ضمن خدمت فرهنگیان همان رمز عبور فراگیری است.

نحوه ورود فراگیران ضمن خدمت فرهنگیان
گام اول: فراگیران عزیز می توانند بعد از ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، گزینه فراگیران را مطابق تصویر زیر انتخاب کنند.

گام دوم: نام کاربری که همان کد ملی است، وارد کنید. رمز عبور نیز همان رمز عبور فراگیری است، اگر رمز عبور فراگیری خود را فراموش کرده اید، برای بازیابی رمز، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.
گام سوم: کد امنیتی را در کادر آخر نوشته و گزینه ورود را انتخاب نمایید.

سایر امکانات سایت ضمن خدمت فرهنگیان
با ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان در صفحه اصلی سایت، گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید که در این قسمت به معرفی کابرد هر گزینه پرداخته ایم:
گزینه «لیست دوره های ضمن خدمت» :
با انتخاب این گزینه می توایند لیست دوره های ضمن خدمت را مشاهده کنید و لیتس جدیدترین دوره های در حال برگزاری را با جزئیات کامل ببینید.
گزینه ثبت نام مدرسین:
مدرسین متقاضی تدریس دوره های ضمن خدمت، با انتخاب این گزینه می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
گزینه دسترسی به میز خدمت :
سامانه از طریق این گزینه امکان دسترسی به خدمات الکترونیک سامانه ضمن خدمت فرهنگیان را فراهم کرده است و امکاناتی نظیر تابلو اعلانات، لیست خدمات و نظر سنجی را در اختیار کاربران عزیز قرار داده است.
بازیابی رمز عبور:
فرهنگیان عزیز که رمز عبور خود را گم کرده و یا فراموش کرده اند، از طریق این قسمت می توانند رمز خود را بازیابی کنند.
تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره

سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان (سامانه جدید)

قابل توجه دانشجو معلمان گرامی
سامانه جدید یادگیری الکترونیکی به آدرس زیر فعال شده http://lms.cfu.ac.ir(برای ورود به راهنمای این سایت همینجا کلیک کنید) :
ورود به راهنمای سایت جدید مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان /lms.cfu.ac.ir
نام کاربری: شماره دانشجوییی
رمز عبور: کد ملی دانشجو معلم
دانشجویان محترم کلاس های آموزشی خود را از این سامانه پیگیری نمایید.
–
مطالب مرتبط:

فیلم آموزش نحوه تکمیل فرم توسعە شایستگی معلمان فرهنگیان

راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
در این قسمت فیلم های آموزش تمام مراحل ورود و استفاده از سایت ضمن خدمت فرهنگیان را مشاهده می کنید که به عنوان راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در اختیار شما عزیزان قراد داده شده است:
1- فیلم راهنمای ثبت نام فرهنگیان در دوره های مجازی ضمن خدمت
نمایشگر ویدیو
2- فیلم راهنمای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
نمایشگر ویدیو
3- فیلم راهنمای ثبت نام معلمان مدارس غیردولتی در ضمن خدمت آموزش و پرورش
نمایشگر ویدیو
4- فیلم آموزش ثبت دوره های برون سازمانی در سامانه ضمن خدمت ltms
نمایشگر ویدیو
5- فیلم راهنمای تنظیم مرورگرهای گوشی همراه برای آزمون های ضمن خدمت آموزش و پرورش
نمایشگر ویدیو
6- فیلم آموزش تغییر رمز عبور ورود به سایت ضمن خدمت فرهنگیان
نمایشگر ویدیو
7- فیلم راهنمای فراموشی رمز عبور در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
نمایشگر ویدیو
مزایای انجام ضمن خدمت فرهنگیان
1_ با رسیدن به ۱۰۰۰ ساعت، افزایش حقوق در حکم اعمال می شود. ( حدود 89 تا 100 هزار تومان )
2_ افزایش رتبه در طرح رتبه بندی فرهنگیان
3_ اولویت انتخاب به عنوان معاون یا مدیر مدارس (کمک به انتخاب شدن پست های مدیریتی مدارس)
4_ امتیاز در جابجایی و انتقالی درون استانی یا برون استانی
5_ سازماندهی بهتر در اداره (اولویت در انتخاب مدارس برای تدریس)
6_ ارزشیابی و اعمال آن در پرونده موجود در کارگزینی اداره
میزان تاثیر ضمن خدمت در حقوق فرهنگیان
- 1_ هر ساعت ضمن خدمت ثبت شده 0/75 امتیاز دارد.
- 2_ حداکثر ساعات ضمن خدمت، قابل اعمال در حکم کارگزینی اداره ١٠٠٠ ساعت معادل ۷۵۰ امتیاز می باشد.
- 3_ حداکثر ساعات قابل اعمال در حکم در طول یک سال (از اول فروردین تا آخر اسفند) 400 ساعت می باشد ( 200 ساعت درون سازمانی و 200 ساعت برون سازمانی )
- 4_ ساعات ضمن خدمت به صورت سیستمی از سامانه ltms دریافت و سپس در حکم اعمال می شود، بنابراین نیاز به ارائه گواهی دوره ضمن خدمت به کارگزینی نمی باشد.
توجه: هر ساله در هنگام اعمال ضریب سال جدید، کل ساعات ضمن خدمتی که فرد در طول سال گذشته گذرانیده از سامانه ltms دریافت و به صورت خودکار در حکم کارگزینی اعمال می شود.
مثلا اگر همکاری در طول آن سال، ۴۰ ساعت ضمن خدمت داشته باشد ۳۰ امتیاز به حق شاغل اضافه می شود.
یعنی هر ساعت ضمن خدمت بر اساس ضریب سال هزار و چهارصد، ۲۲۸ تومان می باشد.
حداکثر ساعت ضمن خدمت فرهنگیان که می توان در طول یک سال گذراند ؟
در طول یک سال می توان تا 400 ساعت ضمن خدمت انجام داد که 200 ساعت آن درون سازمانی و 200 ساعت ضمن خدمت آن برون سازمانی باشد.
راهنمای تلفنی برای ورود به سامانه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان
برای تماس با راهنمای تلفنی ورود به سامانه آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، ثبت نام در دوره های آموزش و ضمن خدمت و استفاده از سایر خدمات این سایت، می توانید از سراسر کشور بدون شماره گیری کد، با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.
کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی راهنمای شما برای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان هستند. امکان تماس هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب فراهم می باشد.


سوالات متداول ضمن خدمت فرهنگیان:
در این قسمت پاسخ سوالات متداول ضمن خدمت فرهنگیان را می خوانید. شما عزیزان نیز می توانید سوالات خود را در زمینه ضمن خدمت فرهنگیان در قسمت دیدگاه ها درج نمایید و یا با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید:
️ زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان چه تاریخی است ؟
✔️ زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان در هر شهر متفاوت است و زمان برگزاری دوره نیز در هر شهر متفاوت خواهد بود.
آدرس سایت ثبت نام دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش چیست؟
✔️ دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش برای فرهنگیان کل کشور فقط در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir انجام می شود.
چرا صلاحیت فرهنگی مهم است؟
تغییرات جمعیتی و تنوع فزاینده جمعیت
ایالات متحده همیشه دارای جمعیتی از نظر قومی متنوع بوده است، از جمله آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آمریکایی و آمریکایی های ژاپنی. در سال های اخیر، کشور ما دستخوش تغییرات شگرفی در جمعیت خود شده است، به خصوص که مهاجرت سریع چشم انداز آن را تغییر داده است. به عنوان مثال، جمعیت اسپانیایی تبار در ایالات متحده از حدود 12.5 درصد در سال 1990 به بیش از 16 درصد در سال 2009 افزایش یافت و پیش بینی می شود تا سال 2050، 25 درصد از جمعیت را تشکیل دهد. اداره سرشماری ایالات متحده تخمین می زند که تا سال 2043، ایالات متحده به یک کشور تبدیل خواهد شد. “اکثریتکشور اقلیت این بدان معناست که اگرچه جمعیت سفیدپوست غیر اسپانیایی همچنان بزرگترین گروه خواهد بود، اما یک گروه دیگر اکثریت را تشکیل نخواهد داد. بیش از 50 درصد از جمعیت به عنوان متعلق به یک گروه اقلیت قومی یا هر گروهی غیر از سفیدپوستان غیر اسپانیایی معرفی می شوند.
به عبارت دیگر، اگرچه ما همیشه در یک جامعه از لحاظ قومیتی متنوع زندگی کردهایم، اما همه ما در محیطی با تنوع فرهنگی فزاینده فعالیت میکنیم که در آن باید بتوانیم با افراد دارای پیشینههای فرهنگی و قومی مختلف تعامل، ارتباط برقرار کنیم، روابط برقرار کنیم و کار کنیم. . علاوه بر این، کسانی از ما که با جوانان کار می کنند باید آنها را برای فعالیت در جامعه ای آماده کنیم که از نظر دین، پیشینه قومی و گرایش جنسی، حتی متنوع تر باشد.

جوامع به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن هستند
دنیای امروز متنوع و جهانی است. فناوری تعاملات بین فرهنگهای سراسر جهان را به یک تجربه بسیار رایج تبدیل کرده است. سایتهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها و اتاقهای گفتگو به مردم اجازه میدهند تا به طور منظم در سراسر مرزهای ملی تعامل داشته باشند. بسیاری از صنایع در حال حاضر میزان قابل توجهی از همکاری های بین المللی دارند و مشاغل در بسیاری از زمینه ها به طور فزاینده ای مستلزم کار با افرادی از کشورهای مختلف، چه به طور مستقیم و چه غیر مستقیم است. کودکان و جوانان امروزی باید برای ورود به یک جامعه نیروی کار و بزرگسال که فراتر از مرزها است و شامل تعامل با افراد با پیشینه های مختلف در محیط های بی شمار است، آماده شوند.
بسیاری از صنایع و سازمانهای حرفهای (مانند انجمن آموزش ملی، شرکت RAND) با شناخت جامعه جهانیسازی شده ما، بر اهمیت شایستگی فرهنگی و مهارتهای مرتبط (مثلاً آگاهی جهانی) بهعنوان ضروری در محیط کار امروزی تأکید میکنند. بسیاری از دانشگاهها نیز با ایجاد فرصتهایی برای مشارکت دانشجویان در تجارب بینالمللی، آگاهی و توسعه فرهنگی را به عنوان بخشی از تجربه آموزش عالی و آمادهسازی شغلی ترکیب میکنند. پیمایش موفقیتآمیز جامعه جهانیشده ما مستلزم درک و قدردانی از تنوع در اشکال مختلف، و تعامل مؤثر و برقراری ارتباط با مردم از فرهنگهای مختلف است.
تداوم مسائل پیرامون تماس بین فرهنگی، تبعیض و چالش های مرتبط
علیرغم این واقعیت که جوامع از نظر فرهنگی متنوع تر و جهانی می شوند، مسائل مربوط به نابرابری، تعصب و شکست در ارتباطات بین فرهنگی همچنان ادامه دارد. FBI گزارش می دهد که در سال 2013، تقریباً 6000 مورد جنایات ناشی از نفرت در ایالات متحده گزارش شده است. از این تعداد، تقریباً 60 درصد دارای انگیزه های نژادی یا قومی بودند. 20 درصد حول محور گرایش جنسی بودند. و 17 درصد مربوط به مذهب بودند. همچنین رویدادهای جانبداری متعدد، نابرابری های مداوم پیرامون خطوط نژادی و قومی، و سیاست های نهادی وجود دارد که نابرابری ها را در سطوح فردی و نهادی تداوم می بخشد. لازم نیست به فراتر از گزارش های خبری اخیر نگاه کنید تا متوجه شوید که تنش های قومی ادامه دارد.

تبعیض و تعصب به اشکال مختلف در همه جا آسیب زا هستند
تبعیض و تعصب عواقب جدی دارد. به عنوان مثال، کلیشه ها و سوگیری ها به عنوان پایه ای برای افزایش موارد گزارش شده از خشونت پلیس و مرگ آمریکایی های آفریقایی تبار ادعا شده است. بخش قابل توجهی از کار همچنین نشان داده است که قربانیان سوگیری به گونهای رنج میبرند که ممکن است کمتر قابل مشاهده باشد – در زمینه تحصیلی، عملکرد کاری و سایر حوزههای زندگی – حتی زمانی که این سوگیریها ظریف هستند. تحقیقات در مورد «خرد تهاجمات» (یعنی اعمال منظم یا روزانه ظریف و جزئی سوگیری که ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه بیان شود) این نکته را نشان میدهد و نشان میدهد که حتی بروزهای ظریف میتوانند عواقب انباشته و جدی برای رفاه اجتماعی-عاطفی داشته باشند.
اثرات منفی نه تنها برای قربانیان سوگیری مشهود است. تحقیقات اخیر نشان میدهد که کلیشهها، سوگیریها و بروز ریزپرخاشگریها نه تنها بر قربانی تأثیر میگذارد، بلکه به ایجاد یک محیط خصمانه برای همه کمک میکند.به طوری که افراد در محیط گسترده تر (مثلاً محل کار) ممکن است احساس بی اعتباری یا حتی ترساندن و سوء استفاده کنند.
علاوه بر این، داشتن تعصبات و تعصبات نیز بر افرادی که دارای آن باورهای کلیشه ای هستند تأثیر منفی می گذارد. تحقیقات تجربی نشان می دهد که افراد دارای تعصبات نژادی که با افراد رنگین پوست تعامل دارند، سطوح کورتیزول و سایر هورمون های استرس را افزایش می دهند. بنابراین، تعصبات و کلیشهها تأثیرات منفی در اطراف دارند – برای افراد و مؤسسات، و همچنین برای اهداف سوگیری و برای کسانی که چنین سوگیریهایی دارند.

نکاتی برای ایجاد مهارت در صلاحیت فرهنگی
توسعه شایستگی فرهنگی یک فرآیند است تا یک نقطه پایانی. درست مانند هر مهارتی، روند توسعه و بهبود ادامه دارد و به سختی می توان به زمان خاصی اشاره کرد که بتوان گفت: «همین! من به آن رسیده ام!» راه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانیم ظرفیت خود را برای مؤثر بودن در تعامل با دیگران افزایش دهیم. در زیر چند پیشنهاد برای پیشرفت در توسعه شما وجود دارد.
افزایش دانش فرهنگی و جهانی
یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ های دیگر و آگاهی از رویدادهای جاری اغلب در یادگیری دیدگاه های گروه های فرهنگی مختلف کلیدی است. هنگام کار با افراد با پیشینه های فرهنگی مختلف، یادگیری در مورد شیوه ها، ارزش ها و باورهای فرهنگ آنها می تواند مفید باشد. برای مثال، یادگیری در مورد زبانهایی که در جوامعشان صحبت میشود، شیوههای تربیت کودک یا سنتهای مذهبی میتواند به ما در درک و تعامل با افراد و گروههایی با پیشینههای مختلف کمک کند.
درگیری هایی که بین گروه ها پدید می آید اغلب ریشه در مسائلی دارد که ممکن است ریشه های تاریخی عمیقی داشته باشند. درک این پیشینه های تاریخی که ممکن است به توضیح رویدادهای جاری کمک کند بسیار مفید است. به عنوان مثال، چرا کلمات یا عبارات خاصی که خنثی به نظر میرسند واکنشهای منفی را در میان جمعیتهای خاص برمیانگیزد (مثلاً «از کجا هستی؟» یا «شما واقعاً باید قدردان چیزی باشید که به شما میدهم»)؟ برخی از این عبارات منعکس کننده تاریخ های طولانی و تجربیات جاری ستم و ستم هستند و در نتیجه جریحه دار شدن و سایر احساسات منفی را برمی انگیزند. احساسات آسیب دیده در میان جوانان ممکن است بر توانایی آنها برای ایجاد روابط اعتماد و قوی با بزرگسالان تأثیر بگذارد، که برای رشد و توسعه جوانان ضروری است. به طور مشابه، برخی از رویدادهای سنتی ممکن است در مورد معنای آنها و اینکه آیا اصلاً باید جشن بگیرند (مثلاً روز کلمب) بحث و جدل ایجاد کند.
در نهایت، فراتر از تاریخ، رویدادها و سیاست های متعددهمچنان بر افراد، خانواده ها و گروه های فرهنگی که با آنها در تعامل هستید، تأثیر بگذارید. نمونه هایی از این موارد عبارتند از جنگ و درگیری های سرزمینی. برای آن دسته از ما که با پناهندگان یا مهاجران در جوامع خود کار می کنیم، ضروری است که رویدادهایی را که زمینه ساز حرکت آنها از کشورشان است، درک کنیم.

فرهنگ چیست؟
انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند. از زمان طلوع هومو ساپینس در حدود 250000 سال پیش، مردم برای زنده ماندن در اجتماعات گروه بندی شده اند. با زندگی مشترک، افراد عادات و رفتارهای مشترکی را شکل می دهند – از روش های خاص فرزندپروری تا تکنیک های ترجیحی برای تهیه غذا. در پاریس امروزی، بسیاری از مردم روزانه از بازارهای روباز خرید میکنند تا آنچه را که برای عصرانه نیاز دارند، تهیه کنند و از غرفههای تخصصی مختلف پنیر، گوشت و سبزیجات خریداری کنند. در کانادا، اکثر مردم هفته ای یک بار از سوپرمارکت ها خرید می کنند و گاری های بزرگ را تا لبه پر می کنند. رولان بارت پاریسی با تحقیر از این امر به عنوان «تجهیز عجولانه» یک «تمدن مکانیکی تر» یاد کرد (بارتز 1977).
تقریباً هر رفتار انسانی، از خرید تا ازدواج و ابراز احساسات، آموخته شده است. در کانادا، مردم تمایل دارند ازدواج را انتخابی بین دو نفر بر اساس احساسات متقابل عشق بدانند. در کشورهای دیگر و در زمان های دیگر، ازدواج ها از طریق یک فرآیند پیچیده مصاحبه و مذاکره بین کل خانواده ها، یا در موارد دیگر، از طریق یک سیستم مستقیم مانند “عروس سفارش پستی” ترتیب داده شده است. برای شخصی که در وینیپگ بزرگ شده است، آداب ازدواج یک خانواده از نیجریه ممکن است عجیب و یا حتی اشتباه به نظر برسد. برعکس، ممکن است فردی از یک خانواده سنتی کلکته با ایده عشق رمانتیک به عنوان پایه ای برای تعهد مادام العمر ازدواج گیج شود. به عبارت دیگر، نوع نگاه مردم به ازدواج تا حد زیادی به آنچه به آنها آموزش داده شده بستگی دارد.
رفتار بر اساس آداب و رسوم آموخته شده چیز بدی نیست. آشنایی با قوانین نانوشته به افراد کمک می کند احساس امنیت و «عادی» کنند. اکثر مردم می خواهند زندگی روزمره خود را با اطمینان از اینکه رفتارهایشان به چالش کشیده یا مختل نخواهد شد، زندگی کنند. اما حتی یک اقدام به ظاهر ساده مانند رفت و آمد به محل کار، نشان دهنده میزان زیادی از شایستگی فرهنگی است.